Køge Museum og den gamle bymidte
Lokation: Nørregade 4, 4600 Køge - Klik her for at se lokation på kort
Start: Lørdag d. 26. aug. Kl. 10:00
Slut: Lørdag d. 26. aug. Kl. 14:30
Pris ikke medlem: 150.00 Kr.
Beskrivelse: Rundvisninger i Køge Museum og den gamle bymidte med kyndige guider

Oplev Krudt, Kugler, Kjoler, Kaos. Køjer, Knogler og Kendisser
I 1710 dukkede den svenske flåde pludselig op i horisonten ud for Køge havn. Den danske flåde var i en sørgelig forfatning, efter den havde ramt hårdt vejr på vej tilbage til Køge. Kun ét skib var sejlklart, og stævnede alene ud for at møde den svenske flåde - nemlig linjeskibet Dannebroge.
Vi får en særrundvisning i udstillingen, som  fokuserer på skibets kommandør Iver Huitfeldt, samt de to krudtbrødre Pelle og Jens. Vi følger den skæbnesvangre dag fra svenskerne dukker op i horisonten, og til Dannebroges 15 tons krudtlager eksploderer. 500 mand omkommer - 9 overlever.

Efter rundvisningen på museet har vi indlagt en pause, som man kan bruge efter eget valg til at spise sin medbragte frokost, spise frokost på en af byens mange restauranter eller blot slentre rundt i byen.

KL 13.00 mødes vi igen til byvandring i Køge, Danmarks bedst bevarede renæsanceby. VI kommer til at se på den ene side de gamle smukke, velbevarede huse, der fortæller byens lange historie, og på den anden side Køge som den driftige, moderne by med et levende handels- og kulturliv. Siden 1966 har Køge haft et særligt program for bevarelsen af de gamle bygninger, både de privatejede og de, som kommunen ejer. Derfor besøges byen hvert år af mange grupper, der på byvandringer som vores får fortalt byens historie og ser på de smukke, velbevarede huse.

Transport & Parkering

Med tog
Tag S-togets linje E, regionstoget eller regionaltoget til Køge station. Gå over Ivar Huitfeldtsvej, ad Jernbanegade til Nørregade, drej til venstre og så ligger vi i det store røde hus, nede ved torvet.

Med bil
Kør ad E47, kør fra i 32 Køge. Tag 3. afkørsel i rundkørslen, retning Køge. Fortsæt lige ud i retning mod havnen, tag 1. afkørsel i rundkørslen og fortsæt ti

l du rammer de store parkeringspladser ved Køge Station, med alt fra 2-10 timers parkering.

Pris Medlem:150.00 Kr. Pris ikke medlem: 150.00 Kr.
Tilmeld personer: Max. 2 stk.Tilmeldingsfrist:Fredag d. 25. aug.