Magasin du Nord Museum samt Perchs Thehandel
Lokation: Vingårdstræde 6, 1070 København K - Klik her for at se lokation på kort
Start: Lørdag d. 28. okt. Kl. 14:00
Slut: Lørdag d. 28. okt. Kl. 16:30
Beskrivelse: Rundvisning i Magasin du Nord Museum afsluttende med eftermiddags the i Perchs thesalon

Magasin – en del af vores lokalhistorie
I starten af 1900-tallet lå der på Hørsholm hovedgade en butik ved navn ”Vett & Wessels Udsalg ved K V. Svarre” – altså en lokal afdeling af Magasin i København.
Vi har derfor fået arrangeret en rundvisning i Magasin du Nord Museum med museumsinspektør Trine Halle (også kendt fra DR/Ks Historiequiz). Museet er enestående i Danmark – der kendes ingen anden detailforretning, som har bevaret så mange dokumenter og genstande fra en så lang tidsperiode. Samlingen består af kjoler, sko, hatte, legetøj, uniformer, porcelæn, sølvtøj, malerier, reklamer, scrapbøger og tusindvis af fotos. Udstillingerne på museet skiftes løbende, hvorved der bliver sat fokus på forskellige perioder og afdelinger i stormagasinets historie.

Og som en passende afslutning på eftermiddagen byder vi på eftermiddags-the med scones og et glas Crement i navnkundige Perchs Thesalon i Kronprinsensgade 5, og mens vi nyder anretningen vil Lise Hincheldey fortælle om forretningens historie fra 1835 og frem til i dag under overskriften "Tid til the-tid"

Tilmeld personer: Max. 2 stk.Tilmeldingsfrist:Lørdag d. 21. okt.