I arkitekt C.F.Hansens fodspor
Lokation: Christiansborg Slotskirke - Klik her for at se lokation på kort
Start: Lørdag d. 28. sep. Kl. 09:50
Slut: Lørdag d. 28. sep. Kl. 17:00
Pris ikke medlem: 295.00 Kr.
Beskrivelse: Byvandring fra Christiansborg Slotskirke forbi Domhuset til Vor Frue kirke lørdag den 28/9 - og besøg i Hørsholm Kirke den 2/10 - bygningsværker som alle er tegnet af arkitekt C. F. Hansen

Arkitekt C.F.Hansen har tegnet Hørsholm Kirke, hvorfor vi arrangerer en byvandring til nogle af hans markante bygninger i København samt ugen efter en rundvisning i Hørsholm Kirke.

Christiansborg Slotskirke opført 1825 indgik som en integreret del af C.F.Hansens Christiansborg Slot (nr.2) og står i dag som den eneste fuldt bevarede del af slotskomplekset. Arkitekt Ole Drachmann vil i Slotskirken fortælle om kirken, dens genopbygning efter branden i 1992, samt vise rundt i kirken.

Vi går derefter sammen med Ole Drachmann over til Københavns Domhus, opført 1805 -- 1815.
Domhuset blev C.F. Hansens favorit. Sammen med arresten i Stutterigade danner bygningen et sammenhængende og stærkt fascinerende bygningskompleks, der kun har få paralleller i Europa.

Efter frokost kigger vi på et par andre C.F. Hansen bygninger inden lektor ved Københavns Universitet og tidl. menighedsrådsformand Karsten Fledelius viser rundt i Vor Frue Kirke, opført 1811 -- 1829. Efter bombardementet i 1807 fik C.F. Hansen til opgave på den sønderbombede ruin at opføre en ny klassicistisk kirke, der er blandt de mest fremragende i Europa.

Ugen efter - onsdag, den 2/10 - mødes vi i Hørsholm Kirke, opført 1820 -- 1824 og et af C.F.Hansens hoved-værker, til en aftenrundvisning ved kirke-udvalgs-formand i Hørsholm Menighedsråd, Klaus Thiesen.

Tilmelding dækker begge arrangementer og prisen inkluderer de nævnte rundvisninger SAMT frokost ved Domhuset den 28/9

Pris Medlem:295.00 Kr. Pris ikke medlem: 295.00 Kr.
Tilmeld personer: Max. 6 stk.Tilmeldingsfrist:Mandag d. 23. sep.