Nationalmuseets konserverings- og restaurerings-værksteder i Brede
Lokation: Brede Værk, I. C. Modewegs Vej, 2800 Kongens Lyngby - Klik her for at se lokation på kort
Start: Tirsdag d. 28. maj. Kl. 13:00
Slut: Tirsdag d. 28. maj. Kl. 14:30
Beskrivelse: Få et enestående indblik i Nationalmuseets arbejde med de enkelte genstande før de kan udstilles samt arbejdet med at bevare de arkæologiske og historiske fund
Nationalmuseets konserverings- og restaurerings-værksteder i Brede', '\r\n

Nationalmuseets\r\nkonserveringsværksteder og magasiner har til huse i Brede Værks historiske\r\nbygninger, og på "Bevaring og Naturvidenskab" varetager cirka 100\r\nkonservatorer, forskere, museumsarbejdere og administrativt personale en bred\r\nvifte af opgaver inden for bevaring af kulturarv -- fra bygningsinventar,\r\nkalkmalerier og skulpturer til tekstiler og arkæologiske fund.

\r\n

Rundvisningen, som ledes\r\naf konserveringstekniker Anne Le Boëdec Moesgaard, vil tage os igennem 2 af de\r\n3 følgende værksteder (afhængigt af igangværende projekter): Farvekonservering\r\n(maleri på lærred eller træ), Konservering af arkæologisk, vandtrukkent træ og\r\nKonservering af metalskulptur. Desuden vil rundvisningen tage os igennem et af magasinerne,\r\nhvor vi vil høre om principperne for opbevaring af museumsgenstande, om\r\nindsamlings-og kassationspolitik samt om fotografering.

Tilmeld personer: Max. 2 stk.Tilmeldingsfrist:Mandag d. 20. maj.

Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/www.museums-foreningen.dk/www/mainbuttom.php4 on line 17